сряда, 13 април 2011 г.

Домашен ръчен хляб

Няма нищо по-хубаво от уханието на прясно изпеченият домашен хляб. С хрупкава коричка отвън, с мека вътрешност, без никакви консерванти, оцветители, подобрители и всякакви други добавки. Все повече домакинства вече разполагат с домашна хлебопекарна машина, но тези, които нямат, също биха могли да се насладят на удоволствието да похапнат току-що изпечено домашно хлебче. Приготвянето му не отнема много време- всъщност единствено втасването изисква такова, но нещата могат доста да се ускорят с помощта на фурната. А резултатът наистина си заслужава! И така, ето рецептата за моят

Домашен ръчен хляб


Необходими продукти*:

600 гр. брашно
1 пак. суха мая ( 7 г.)
1 чаена лъжичка сол
1-2 щипки захар
около 370-390 мл. хладка към топла вода

Приготвяне:

В дълбок съд изсипваме брашното, маята, солта и захарта. Разбърквам сухите съставки с лъжица, преди да пристъпя към месенето на тестото.


С помощта на лъжицата се прави кладенче в брашното и постепенно се добавя хладка вода. Може да замесите първоначално с лъжицата или направо с ръце. Не съм упоменала точното количество на водата, тъй като слагам на око, но трябва да се получи хомогенно тесто, което да не лепне. При необходимост се добавя още малко брашно. Идеята е да се получи ето това:


Завиваме тестото с кърпа и го оставяме настрани, докато удвои обема си. Може преди да го замесите, да включите за малко фурната на 40 градуса и след като е готово да я изключите и да го оставите да втасва там на топло- времето се съкращава значително.


След като втаса хубаво, месим тестото отново върху набрашнен плот с още малко брашно. Получава се хубава, мека и гладка топка тесто, с която се работи много лесно.


С остър нож разделяме тестото на две части, оформяме всяка от тях на хлебче и поставяме в леко намаслена тавичка.


Изчакваме хлебчетата да втасат втори път и печем в предварително загрята фурна на 220 градуса. След като започнат да се зачервяват, намаляме температурата на 200 градуса и печем до готовност. Охлаждаме върху решетка. Ето и резултатът - ароматен, топъл и много вкусен домашен ръчно приготвен хляб:


Относно оформянето на самия хляб - поразтърсих се из мрежата и открих ето това видео, на което може да видите стъпка по стъпка как се постига хубавата форма. Надявам се да ви е полезно, скъпи читатели, и да ви мотивира още повече да правите вкусен домашен хляб:


Още нещичко за оформянето на хляба - тук.

* Основна рецепта за приготвяне на обикновено хлебно тесто

131 коментара:

  1. Страхотен хляб ти се е получил! Браво!
    Обичам точно такъв :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много благодаря! Наистина е чудесен този хляб - точно такъв, какъвто имаше по магазините едно време :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. То още го има ама твоя си е домашен. Чудничък е, даже усещам аромата му и си представям как го мажа с нутела отгоре..мммм Ще го пробвам да видя дали и на мен ще ми се получи като от магазина :))
      Хубав уикенд :)

      Изтриване
    2. Благодаря, Мария! Надявам се да го пробваш и съм сигурна, че ще се получи! Нутелата е добра идея - ще се разтопи божествено върху филийка от топлия хляб :)

      Изтриване
  3. Направих го и е разкошен, само ми помгни как му придаваш такава истинска форма моят много на форма стана като дебела франзела!

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей! :)
    Много се радвам да прочета положителни отзиви за този хляб и ти благодаря, че се спря на тази рецепта!
    Начинът по който го оформям е доста сходен с този на френските багети. Взимам една топка тесто, омесвам я хубаво, след което я разплесквам леко с длан. Хващам срещуположния на мен край, загръщам го към средата и с долната част на дланта го притискам към средата; завъртам и правя същото с другия край и с едно последно завъртане и притискане оформям хлебчето. По този начин му се придава обем и, докато втасва за втори път, не се разлива настрани, а "расте" и нагоре :) В началото и на мен ми беше малко трудно да му придам хубава форма, но с времето се получиха нещата. Ако искаш, може да опиташ да го изпечеш в правоъгълна форма за печене- там няма начин да не стане.
    Дано да обясних добре и се надявам да съм ти била полезна! Моля те, опитай по този начин и пиши как се е получило!
    Хубав следобед и до скоро! :)

    ОтговорИзтриване
  5. zdravei mila.napravih hlqba.stana naistina prevazhoden.tova e nai hubaviq hlqb koito sam pravila otdavna tarsq retsepta za takav hlqb.blagodarq ti

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! :)
      Винаги ми става много топло, когато някой опита рецепта от блога и остане доволен! Благодаря ти от сърце за хубавите думи, много се радвам, че хлябът е оправдал очакванията ти, благодаря!
      Да ти е сладко и заповядай отново, много ще се радвам!

      Изтриване
  6. Здравей, Мария! Днес попаднах на твоята рецепта и направих хляба - невероятно вкусен се получи! Благодаря за подробните обяснения, които си дала! Получи се както трябва от първия опит!

    ОтговорИзтриване
  7. Направих хляба и наистина се получи чудесен хляб,същия като от едно време!БЛАГОДАРЯ, Мария!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря за споделените хубави отзиви! Това означава много за мен, благодаря!
      Желая ти хубава вечер и много пролетно настроение!

      Изтриване
  8. Мария, аз съм пробвала много рецепти за хляб, но откакто пробвах твоята, вече правя само такъв хляб, получава се страхотно. Много ти благодаря и годеникът ми много обича този хляб :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много за хубавите думи, Венцеслава! Радвам се, че моят хляб присъства и на вашата трапеза, благодаря ти, че се довери на рецептата!

      Изтриване
  9. Срахотен хляб :)))) и на мен ми се получи много е вкусен :) по хубаво от домашното мисля че няма :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, много се радвам! Съгласна съм с теб - най-вкусна е домашно приготвената храна :)

      Изтриване
  10. Направих го с голям мерак, нооо.... стана много дебела и корава горната кора, отделно дето се разля, не стана така висок, като този на снимката. Следващия път ще пробвам в тавичка да го изпека, но за горната коричка...къде може да съм сбъркала? Поздрави, Мира

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Мира :)
      Съжалявам да прочета, че хлябът не се е получил според очакванията ти и се надявам да успея да помогна. От това което прочетох едно нещо ми идва наум - мисля, че може би си сложила малко повечко вода в тестото, в следствие на което то е станало по-меко и затова се е разляло така. По принцип съотношението брашно:вода е горе долу 2:1, тоест на 600 г. бяло брашно трябва да има около 300 мл. вода. За съжаление тази пропорция не винаги е съвсем точна, защото всяко брашно е различно и по-различен начин поема водата. Именно поради тази причина не съм дала точни количества за нея в рецептата, но горе- долу трябва да се следва това съотношение +/- 10-20 мл. Това е стандартно положение и тестото се получава средно меко; оттам нататък всяко увеличаване на водата води до получаване на тесто с високо съдържание на вода. Колкото повече е тя, толкова по-меко и трудно за оформяне става то и за да се запази хубава форма, трябва да му се определят граници, в които да се шири, т.е. да се сложи в някаква тавичка, за да не се разлее настрани, а нагоре. Освен това при този вид теста коричката се получава по-твърда, а вътрешността по-пореста точно заради влагата... Съжалявам, че толкова дълго го обясних, но с две думи - опитай да замесиш тестото с малко по-малко вода, нека е по-твърдичко, но не прекалено, защото иначе хлябът ти ще стане много сбит. Малко по-стегнатото тесто ще запази по-хубава форма и няма да се разлее, а и така коричката не би трябвало да се получи чак толкова дебела и твърда, а нормално дебела като за ръчен хляб. Много се надявам следващият път да се получи по-добре! Стискам палци и непременно пак ми пиши, какъвто и да е резултата, за да нищим заедно причините :)
      Поздрави и хубави празници!

      Изтриване
  11. Да кажа и аз нещо....СТАНА СУПЕР ВКУСЕН ХЛЯБ! Браво и благодаря!

    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте получи се страхотен хляб,аз му сложих чесънче зехтин и мащерка стана уникален.

      Изтриване
  12. И на мен ми се получи страхотно рецептата :) Благодаря Мария:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря за споделеното мнение!
      Приятен и усмихнат ден! :)

      Изтриване
  13. Само ,че формата не е като твоята толкова хубава и обемна,даже го напаравих на черти отгоре да е по-интересно.Но много искам да ми обясниш как точно го придаваш този обем ,знам че обяснила по-нагоре,но не ми стана ясно .Извинявай за невежеството.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нищо невежо не виждам - при моите първи опити хлябът беше вкусен, но на вид не беше никак добре. Започни с някоя по-малка тавичка(може и кръгла - от единия си край ще стане по-заоблено, но какво пък), където хлябът да няма много място да втасва настрани, а нагоре- това работи безотказно (за тази доза тесто с 26-28 см. тавичка ще постигнеш чудесен обем)! По-натам ще започне да се получава добре и в голямата тава, но всъщност защо ти е тя, ако в малката резултатът те удовлетворява, нали? Това пухкавото по средата на хляба на снимката се получава, когато двете хлебчета се допрат едно до друго при втасването - пекат се така слепени и после само ги разделяш с ръце, лесно става. Ако има по-голямо разстояние между тях, хлябът ще има коричка като горната от всички страни.
      Благодаря ти за коментара, надявам се да съм била полезна! Ще се радвам да се включиш пак и да кажеш как се получават нещата. До скоро! :)

      Изтриване
  14. Благодаря ти Мария:) сега го почвам,че ще имам и гости и искам да ги впечатля.Много искам после да ти кача снимка да покажа как е станало,но незнам тук дали ще мога.Но пак ще пиша:)

    ОтговорИзтриване
  15. Стана,Мария :) този път стана както трябва да бъде.И на големина и на височина и всичко направих както каза и стана и много се радвам.Баба ми ми бяха на гости и ги почерпих и като беше топличък и с чубричка и хоп единият хляб го изядохме:)Вече няма да купуваме хляб от магазина,ще си правя домашен,вкусен и най-вече истински:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, чудесно наистина, страшно се радвам да прочета това!... Щастлива съм, че моят хляб присъства на вашата трапеза и искрено се надявам да ви се е усладил! Ако имаш желание, може някой следващ път да ми изпратиш снимка на електронната поща, която съм посочила в профила си, или да я качиш в албумче в някой сайт и да ми изпратиш линк, много ще се радвам!
      Благодаря ти за доверието и от сърце ти пожелавам хубави почивни дни! :)

      Изтриване
  16. http://media.snimka.bg/s1/0366/026975220.jpg

    http://media.snimka.bg/s1/0366/026975221.jpg

    Това са хлебчетата,но качеството на снимките не е добре,но пак се вижда колко са хубави,а колко са вкусни само нямам думи.Днес ще ходя в майка ми на гости и на нея ще покажа как стават ,че и те много го харесаха:)

    ОтговорИзтриване
  17. гледам,че така не са излезнали,сега ще опитам по друг начин :)
    http://aniani139.snimka.bg/cooking/dyukanski-recepti.512395.19352608

    ОтговорИзтриване
  18. ми и така не ства:(
    виж Мария,скайпа ми е aniani139 намериме моляте,искам да си споделяме и други рецепти :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напротив, става! :) Видях ги, изглеждат много добре, чудно са бухнали - поздравления! Честно казано, скайп ползвам много рядко, но ако имаш въпроси по рецептите винаги можеш да ми пишеш на мейла или тук в блога.
      Хубава неделя от мен! :)

      Изтриване
  19. Страхотен е ! В момента е във фурната и изглежда и ухае страхотно.Благодаря за чудесната рецепта.Бих искала да те попитам дали си пробвала да го изпечеш във хлебопекарната?
    Аз замесих тестото там и го оставих да втаса на програмата за тесто и се чудя на коя програма мога да го пека - за бърз хляб, нормален или програмата за изпичане.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По този въпрос не мога да ти дам съвет, съжалявам! Нямам хлебопекарна и не знам коя програма би била подходяща в случая... може би тази, която по принцип използваш. Все пак това е най-обикновено тесто и единствено може би дозата би имала някакво значение за времето за печене. Пробвай смело, няма какво толкова да се обърка, а някой междувременно може да се включи със съвет - и на мен ще ми е полезно!
      Приятна вечер и до скоро! :)

      Изтриване
  20. Мерси за отговора.Ще опитам с програмата , която горе долу съвпада с това за втасване и печене.Ще пробвам и ще кажа какъв е резултата. Иначе хляба стана божествен !

    ОтговорИзтриване
  21. Радвам се много! :)
    Ще чакам да споделиш за машината, стана ми интересно, а и ще бъде полезно и на други читатели.

    ОтговорИзтриване
  22. здравейте готова съм да пробвам вашата рецепта за домашен хляб защото просто толкова вкусен изглежда че ме заплени, все още си представям самото оформяне защото не ми е много яснооо , но въпросът ми е относно фурната " на долен и горен реутан ли да го пека " или може и на вентилатор ....
    Скоро ще споделя и резултата от първият ми опит ....

    ОтговорИзтриване
  23. Мария изпекох го но не се получи това което очаквах тестото наистина стана страхотно и много добро за работа с него , същото като от твоите снимки вода сложих около 320 мл. просто се получи много добре , но после с оформянето не се получиха нещата и когато повторно втаса не се изду нагоре ама грам придоби квадратна форма като на тухла иначе ухае добре да видим как ще е на вкус....ще се опитам да ви го покажа ако стане ............
    http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=3172049264956&set=a.1184250091219.2026292.1377251109&type=1&theater

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Милена!
      Видях снимката - наистина хлябът е придобил квадратна форма, предполагам на тавичката, в която е изпечен. Според мен тестото е станало малко по-меко и затова се е получило така, водата е дошла мъничко в повече все пак. Опитайте следващият път с една идея по-малко вода, тестото пак ще се получи добре, но ще бъде по-стегнато и по-лесно ще запази формата си. Аз понякога се улисвам с водата, защото за този хляб все още си я слагам на око и когато усетя при оформянето, че съм добавила повече, просто пека хляба в по-малка тава, а не в голямата, защото със сигурност ще се разлее. Разлика във вкуса няма- в единия случай хлябът става на по-големи шупли вътре, по-въздушен заради водата, а в другия има по-плътна структура.
      Относно оформянето - ако е трудно по този начин, може да опитате просто да сплеснете леко тестото и да го навиете на руло, също се получава добре.
      Този хляб пека без завихряне на въздуха, това го използвам предимно когато във фурната слагам и вода и пека на пара.
      Съжалявам за късния отговор, дано съм била полезна! Ако мога с още нещо да помогна съм насреща!

      Изтриване
  24. за оформянето ми обясниха как става и ще опитам а тавата беше наистина квадратна но ми обесниха че начина на завиване имам голяма роля при втасването за да се надигне нагоре а при мен това не се получи , тестото беше доста твърдо и немисля че може да бъде по твърдо просто смятам че няма на къде но днес пак ще правя и ще го покажа ...а ако го пека в тавата на фурната и са 2 хляба с растояние между тях няма ли пак да тръгне настрани...питам толкова много защото целя хляба ми да заприлича на твоят много ми харесваа....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е - начинът на завиване е важен за хубава форма на хляба. Затова след много опити ми се стори добра идея да използвам френския опит и да го приложа към нашия хляб. В поста ми "Френски багети" има едно видео, където е показан най-добрият, според мен, начин за оформяне на хляб (в случая за багети- при тях е изключително важно да не се разлеят, но може да бъде приложен и към всеки друг), може да ти бъде от полза. Когато тестото се притиска с длан по този начин външната му повърхност остава по-стегната, задържа форма; напрежението, което се създава при това притискане му позволява за задържи вътрешността в своите граници.. и когато тестото започне да втасва, то расте равномерно във всички посоки.
      Ама че го обясних и аз - по-добре изгледай видеото :) Мисля, че ще помогне.
      А относно голямата тава- ако тестото е с подходяща консистенция и е добре оформено- няма да се разлее; ако оставиш голямо разстояние между двата хляба, отвсякъде ще хванат коричка и няма да постигнеш този ефект в средата. Малко по-горе в коментарите има снимки, които ми изпрати друга моя читателка, тя е постигнала много хубав обем с по-малка тавичка и може би като за начало това е по-добрият вариант, поне докато свикне човек. 26-28 см. дори и кръгла, е идеална за тази доза.
      Хайде да видим днес какво ще се получи... непременно ми пиши!
      Поздрави! :)

      Изтриване
  25. здравейте Мария много ми е приятно да се запознаем макър и виртуално :-) . в момента чакам да ми втаса тестото и дано стане хубав хляб,че живея в Испания и ми писнаха тукашните измишлиотини наречени "хляб"- хаха.ПОЗДРАВИ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! :)
      Много се радвам, че сте на гости в блога и се надявам хлябът да се е получил добре!
      Поздрави и хубава нова седмица!

      Изтриване
  26. Chudesna recepta :) popadnah na vashata recepta sluchaino v google i vednaga ia izprobvah,prosto niamam dumi kolko spoluchliv i vkusen hliab se poluchi,bravo i mnogo vi blagodaria samo se pitah dali shte ima sashtia rezultat ako ne e sas suha maia :)pozdravi ot men i oshte vednaj blagodaria za receptata :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ме зарадвахте сутринта, Елеонора! Сърдечно благодаря за похвалата и за това, че сте опитали рецептата - радвам се, че хлябът ви е харесал! Мисля, че вида на маята не е от съществено значение, стига да тя да е прясна и да се употреби по правилния начин. Аз използвам суха, защото е по-бързо, по-лесно, а и резултатът е много добър. Но ще се радвам, ако споделите впечатления как се получава този хляб с прясна мая, може би този въпрос вълнува и други читатели на блога, а и за мен ще бъде интересно, защото аз самата никога не съм пробвала да го направя с прясна.
      Още веднъж много благодаря! Приятна и спокойна неделя от мен! :)

      Изтриване
  27. Мария,Благодаря за прекрасната рецепта !Получи се вкусен и ароматен хляб.Аз все още съм начинаеща в месенето,но въпреки всичко се справих .Единствено трябва да наблегна на оформянето на хляба.Весели Празници !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, много се радвам и ти благодаря за доверието и за хубавите думи!
      Въобще не се притеснявай за формата- важното е, че се е получил вкусен хляб.
      Поздрави и весели празници! :)

      Изтриване
  28. Здравей Мария,
    и аз реших да пробвам хляба, за който толкова много ми е примьчняло. Аз сам маж който живее извьн Бьлгария, а имам синче на което искам да му показвам всички хубости на нашата кухня, че тук е ужас с храната, имама в предвид Швеция. Та като прочетох рецептата ти, много се зарадвах, зашото съм забравил как ставаше. В ученическите години съм работим на практика в хлебарница и сам месел хляб , но това бе доста години назад. хахахах В момента втасва тестото и реших да споделя тук радостта от намерената рецепта. Аз не се притеснявам за месенето , че поне това не съм забравил как се меси. Единствено искам да помоля ако е възможно да ми кажеш какво лоличество в гр. е маята , защото тук са на пакетчета от по 50 гр. - е аз толкова сложих пак ще жидим , дано да сам уцелил. Благодаря за рецептата и приятен ден.
    Валентин

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Валентин,

      Предполагам имаш предвид 5 г. мая - ако е така, за 600 г. брашно трябва още малко, за да втаса добре. Пакетчетата, които продават тук са от по 7 г. и от 11 г., поне такава мая купувам аз. За това количество брашно слагам или цяло пакетче от 7 г. или около половината пакетче от 11 г. Ако ползваш прясна мая, достатъчни са 10 г. или половин кубче - тук те са по 20 г.
      Ще коригирам рецептата, благодаря ти, че ми насочи вниманието! Надявам се все пак хлябът да се е получил добре, много ще се радвам, ако ви се е усладил!
      Сърдечни поздрави от мен и ако имаш още въпроси с радост ще отговоря!

      Изтриване
  29. Здравейте,Мария!Изкуших се и аз да се включа с коментар,найвече за да Ви благодаря!Хлябът е супер!Превъзходен!Правя го много често-за вкъщи,за семейството на приятелката ми,за семейството на брат ми...Всички са очаровани.Единствената промяна,която ми се наложи да направя,е в грамажите.От 600 гр. брашно се получават сравнително малки хлебчета за всичките тези лакомници около мен.Дори се учудвам- тези хлябове на снимките Ви, от 600 гр. брашно ли са или просто от снимката изглеждат толкова големи?!Благодаря Ви още веднъж!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Най-напред и аз искам да Ви благодаря за хубавите думи и за това, че сред толкова рецепти за хляб сте се спрели на моята - благодаря от сърце!

      Относно грамажа на брашното - разбира се, за толкова много хора 600 г. са малко. Ние сме трима, затова съм дала тези пропорции, за нас е ОК като количество. Винаги може да го удвоите, за да стигне за всички. Хлебчетата от моите снимки всъщност не са много големи, но за сметка на това са чудно бухнали :) Ако ги съпоставите със скарата на фурната, върху която си почиват, може горе-долу да прецените размера им.

      Благодаря още веднъж за доверието! На цялото Ви семейство пожелавам приятна вечер, хубави почивни дни и да ви е сладко!

      Изтриване
  30. Здравей, Мария!

    Ами както и да го мисля- признавам си- не можах да разбера как мъ придаваш формата... Месиш, завиваш, обръщаш- ами... не схванах... Тук правя уговорката, че не съм "профи" и осъзнавам, че проблемът е при мен...

    Както и да е- молба:

    Дали не можеш да направиш едно видео и да го метнеш някъде (Youtube.com например)? Това би ми улеснило живота страхотно!

    ОтговорИзтриване
  31. И още нещо, Мария:

    Фурната вкъщи е т. нар. "convection oven"- това не зная как да го преведа на български, ама най- простичко- във фурната има вентилатори, които "въртят" въздуха за по- равномерно печене... Та- въпросът ми е- докато печеш хляба- използваш ли подобни вентилатори? Ако да- няма ли риск да се "пресуши" хляба?

    И под- въпрос: На кой рафт от фурната печеш (горен, долен, среден)?

    Предварително благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Иван!

      И аз не съм профи :) Старая се да се усъвършенствам в движение - имам огромно желание да се науча да правя хляб като майсторите.
      Открих едно видео : http://www.youtube.com/watch?v=1a9w9zQEsaE , надявам се да ти е от полза. То е за оформяне на багети, но аз оформям така моя хляб (допреди момента с разтеглянето на багетата) - разплесквам леко, прегъвам навътре, като притискам с длан, завъртам, притискам и другия край и после още веднъж. После обръщам с "лицевата част" нагоре и мятам в тавата :) Това е. Всъщност е съвсем лесно. Ако не държиш много на формата, можеш да оформиш хлебчетата като кръгли питки - пак стават страхотни. Всичко останало е без промяна.
      И моята фурна е такава. Този хляб специално го пека без вентилатор на средна скара, но всъщност май няма значение - и с вентилатор ще стане. Сложи скарата на най-долното ниво и върху нея купичка с гореща вода, а тавата с хляба на средното ниво. Парата ще овлажни горещия въздух във фурната и хляба няма да се пресуши, даже ще стане още по-пухкав.
      И още нещо се сетих - ако искаш отгоре коричката да има красив златист цвят, преди да сложиш хляба в горещата фурна, намокри хубаво повърхността му с вода. Това го научих впоследствие :) Всъщност за хляба май винаги има какво ново да се научи :)
      Успех с оформянето и моля те, сподели какво се е получило!
      Поздрави!

      Изтриване
    2. Здравей, Мария!

      Благодаря за бързия отговор. Видях видеото, както и това, което си споменала за френските багети:
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OI-WstoakmQ

      Ще пробвам задължително, просто защото тук, където съм- не съм намерил нито един вид хляб, който да "ми пасне" на вкуса, да е като българския, така да се каже... Писна ми от "кифли без мармалад" и от подобия на козунаци, които някой хора наричат хляб...
      Просто не мога да ям кюфтета например- с козунак. Пробвах много- не мога! :) :) :)

      Ще пробвам и ще пиша!

      Благодарско още веднъж!

      Изтриване
    3. За нищо - дано съм ти била полезна!
      Ще се справиш, не е трудно, а хлябът е много вкусен - точно като едновремешния ръчен хляб. Великолепен е разчупен още топъл, дори само със сиренце и шарена сол... За кюфтенца е идеален :)

      Изтриване
  32. strahoten hlqb :) opitah i se poluchi .. po-hubav hlqb ne bqhme qli :) bravo!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не бих могла да прочета нещо по-хубаво сутринта - благодаря много!
      Да ви е сладко!

      Изтриване
  33. Живея в Chicago и не можах да свикна с техните хлябове(италиански,руски,полски,местни и т.н..Реших да надникна в интернет и попаднах на вашата рецепта.Никога не съм знаел как се прави хляб(неволята учи).Да сте жив(а) и здрав(а) стана прекрасен хляб(аз съм мъж и ми бехе много трудно).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви от сърце за хубавите думи!
      Много се радвам за хляба, винаги ми е много приятно да прочета, че се е получил добре. Забелязала съм, че не става съвсем добре само при един единствен случай - когато съм ядосана, докато го замесвам :)) Затова си мислете за хубави неща, докато правите хляб и резултата винаги ще е добър, гарантирам! :)
      Жив и здрав бъдете и още веднъж много ви благодаря!

      Изтриване
  34. Daleche ot BALGARIA sme y tova koeto vijdam otnovo me varna tam! Ne viarvah che otnovo ste vitia HLIABA na moeto detstvo!Zlatni ti race,milo momiche!!! Blagodaria ti ot sarce!pregrastam te y ti jelaia zdrave!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много, много ви благодаря!
      Чувствам се едновременно трогната и поласкана и просто не знам какво да кажа в този момент... много ме развълнуваха думите ви!
      Здраве и усмивки желая и на вас от сърце!
      Поздрави сърдечни от България!

      Изтриване
  35. Здравей,Мария!И аз искам да благодаря за чудесната рецепта.Вече почти 3 седмици откакто правя хляб по твоята рецепта,но правя двойна доза тъй като се оказа,че този хляб е доста вкусен и свършва бързо:)Освен това е доста по-засищащ от купешкия.Аз въобще не съм добър готвач,но тази рецепта е страшно сполучлива след като дори аз успях да направя хубав пухкав хляб и дори правя комбинации и с пълнозърнесто пшенично или ръжено брашно.Но най-много съм доволна и заради детето защото сега то може да яде доста по-качествен и вкусен хляб,а какъв аромат се носи при изпичането...но ти това си го знаеш :)Ползвам също и хитрината с фурната за по-бързо втасване - чудесна идея!Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много благодаря, Марина, за хубавите думи! :)
      Чудесно е, че все повече хора си правят хляб у дома, просто е несравним с купешкия и откъм качество, и откъм вкус! Радвам се, че се довери на моята рецепта и ти благодаря, че сподели своите впечатления!
      Да ви е сладко на всички у дома!

      Изтриване
  36. kolko vreme otnema cqlata rabota

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зависи от количеството, което ще замесите, но горе-долу между 2 и 4 часа. В това хубаво време хлябът втасва за нула време.

      Изтриване
  37. Хлябът изглежда страхотно от снимките ви, също тестото стана много приятно за месене и сед първото втасване. Искам да попитам само къде бъркам защото след като втасаха за втори път след премесването придобиха хубави бухнали форми, но веднага след махането на кърпата от тях те се смачкаха.Сега очаквам крайният резултат но много се разочаровах като видях че така се смаякаха хубавите форми които бяха придобили а се бях зараджала много като ги видях първоначално :/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Честно казано, никога не ми се е случвало това, което описвате. Хлябът е втасал и след като сте махнали кърпата е спаднал.. да не би да е бил превтасал и/или кърпата да се е залепила и когато сте я дръпнали да се е нарушила целостта му? Опитайте следващият път да покриете хлебчетата със свежо фолио, намазнено с мъничко олио, за да не залепва и не ги оставяйте прекалено дълго да втасват - щом утроят обема си са готови за фурната.
      Надявам се това да не се е отразило на вкуса и да не ви е отказало да си направите хляб. Опитайте пак! :)

      Изтриване
    2. Много благодаря за рецептата и подробните обяснения...този път се получи и на форм ...а вкусът и как хрупка коричката докато е топъл и мек отвътре неописуем.... https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200310781750081&set=a.3430368755879.2127685.1170176467&type=1&theater ако ето как се получи ..Благодаря ти!

      Изтриване
    3. О, страхотни са, браво!
      Поздравления от сърце и благодаря за споделените отзиви и снимки!Радвам се, че не сте се предали след първоначалния неуспех и сте пробвали отново. Надявам се да се престрашите да опитате и някои от другите видове хляб - този е чудесен, но наистина е съвсем обикновен.
      С пожелания за прекрасно лято! :)

      Изтриване
  38. В момента правя хляба, за първи път ми е :) Но изглежда и ухае много добре :)

    ОтговорИзтриване
  39. Стана уникален и на вкус/сложих съвсем малко царевично брашно/ и на форма :) Много благодаря за уникалната рецепта :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, Кристина, за хубавите отзиви!
      Да ви е сладко! :)

      Изтриване
  40. Hello!

    Can you tell which type of floar you use? Type 550?

    Thank you very much!

    ОтговорИзтриване
  41. Само да се разхлади малко - не мога да не опитам. Такъв неустоим хляб си приготвила!

    ОтговорИзтриване
  42. Здравейте, никога не бях правила хляб, но след като видях вашия чак усетих аромата на токущо опечен хляб. Направих го като спазвах точно рецептата и се получи превъзходен хляб. Мислех че на другия ден ще е сух, но пак беше много хубав. Благодаря ви за хубавата рецепта.

    ОтговорИзтриване
  43. Марта, Яна, много благодаря!
    Хубав е хлябът, не отстъпва по нищо от вкуса от "едно време" и съм щастлива, че толкова много хора успяват да си го приготвят у дома и да му се насладят!
    Всеки път, когато прочета по някоя добра дума и просто...много се радвам, наистина много!

    ОтговорИзтриване
  44. Сложих 1/3 от маята, която купих - 42 г. Отначало ми станаха две смотани хлебчета, но след второто втасване станаха големи хлябове и като ги опекох, ядохме като невиждали :) Благодарим за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз ви благодаря!
      Да ви е сладко на всички вкъщи! :)

      Изтриване
  45. Уникален хляб!!! Наистина!!! Стана страхотен. Точно като хляба от селската фурна в детството ми. Благодаря сърдечно за хубавата рецепта!

    ОтговорИзтриване
  46. Благодаря за рецептата и подробните обяснения. Аз съм прохождаща с месенето и хлябчето ми се получи много добре.

    ОтговорИзтриване
  47. За мен радост и огромна чест, че моят хляб докосна сърцата ви, добри хора!
    Благодаря ви от сърце за споделените отзиви, не знам какво да кажа.. много се вълнувам, четейки всеки коментар, всяка мила дума... благодаря ви!
    Желая ви мирна, здрава и много щастлива Нова 2014 Година!

    ОтговорИзтриване
  48. zdraveite na vsichki, niakoi moje li da mi kaje kolko vreme gore dolu ftasva testoto? Blagodaria predvaritelno

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Божидар!

      Съжалявам за късния отговор, но когато се съберат повечко почивни дни почти не отварям компютъра :)
      Времето за втасване на хляба зависи от температурата в помещението, но средно между един и два часа за първо втасване и около час и малко за второ. Може да сложите тестото да втасва във фурната, предварително загрята на 40 градуса и задължително изключена. Времето се съкращава, но аз препоръчвам този трик само ако е по-хладничко, защото винаги е по-добре хляба да втасва бавно. И все пак, ако бързате, това е решението.

      Изтриване
  49. За първи път правя хляб и бях доста притеснена, но всичко е толкова добре обяснено в описанието и коментарите, че като видях резултата се почувствах професионалист. Хиляди благодарности. Поздрави. Кажете е-мейл да ви пратя снимки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, страхотно, много се радвам, много!
      И благодаря, че сте избрали да си направите моя вкусен хляб! :)
      Снимки може да ми изпратите на meiying@abv.bg, на лично съобщение във ФБ през страницата на блога или дори може Вие също директно да ги закачите там.
      Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  50. Привет, Мария :)
    Бих искала да опитам рецептата за хляба, но фурната ми нагрява само до 190 градуса. Мислиш ли, че ще се получи?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет!
      Съжалявам за късното включване, но едва сега "кацам" пред компютъра :)
      Би трябвало да може. Слабички са малко тези 190 градуса, но ако го оставиш малко повече време във фурната няма как да не се опече. Цветът на коричката трябва да стигне до златисто кафяво. Може и тестото да се раздели не на 2, а на 4 и да се оформят по-малки хлебчета. Опитай и ще се радвам да споделиш резултата!
      Поздрави и весело посрещане на Новата Година! :)

      Изтриване
  51. Това е най-хубавата рецепта за домашен хляб която съм пробвал.Хлябът става невероятно пухав и вкусен! Браво на Мария за това, че ни я предостави да я използваме!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, благодаря за хубавите думи! Да ви е сладко! :)

      Изтриване
  52. http://zdravnaakademia.blogspot.com/2015/11/blog-post_30.html

    Тук е описана една изпитана, предавана от поколение на поколение рецепта за домашен, пълнозърнест хляб с натурален квас! Със снимков материал и подробно обяснение.
    ➽ Как се прави домашен квас?
    ➽ Как да се грижиш за домашния квас?
    ➽ Как да забъркаш тесто за домашен хляб с квас и как да го изпечеш?
    ➽ Вкусни и полезни варианти за домашен хляб с квас - с лимец, спелта, ръжено или пшенично брашно.
    ➽ Какво да добавим към хляба с квас, за да стане по-вкусен и по-разнообразен? - сушени домати, праз, сушени сини сливи, подправки и ядки

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  53. Здравейте ! Попаднах на рецептата за хляба през Google. Направих я веднага, но с пълнозърнесто брашно от лимец. Тестото бухна и втаса много добре, направих формата както е показано във видеото , но хляба се разля на страни.Бихте ли дали разясняние ако се прави с пълнозърнесто брашно същите ли пропорции да се използват?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Нямам много опит с пълнозърнестите брашна, но знам, че различните видове брашна са с различна плътност и реагират по различен начин на количеството течност, което се добавя към тях. Мога да предложа да опитате следващия път да замесите хляба с една идея по-малко течност и да го месите малко повече време, за да стане по-силно, което допълнително ще му помогне да запази формата си след финалното оформяне.

      Изтриване
    2. Здравейте, Мария! Много благодаря за бързия отговор ! Въпреки формата, хляба стана вкусен.Ще го напрявя и с бяло брашно, както е оригиналната рецепта,пък да видим какво ще се получи :)Поздрави !

      Изтриване
    3. А защо не смесите двата вида брашно? Мисля, че ще стане супер! :)

      Изтриване
  54. Здравейте, Мария,
    Поздрави от слънчева Флорида!
    Много Ви благодаря! Истинският БГ хляб тук много ни липсва. Сега, като се върне жена ми от отпуска ще я зарадвам. Хубавата нашенска храна си е част от носталгията заедно със снега, планините и доста други неща най-вече от природата. Странно, но когато сме за дълго в БГ ни липсват някои тукашни вкусотии...
    Направих хляба и се получи чудесен. Наистина, всяко брашно и всяка фурна са леко различни. Замесих го малко твърдичък и затова го втасвах по-дълго. Фурната ни пече някак си по- силно отгоре и за да се получи по-дебела долна кора, а и за да не прегаря отгоре и да се налага да го закривам с лист алуминиево фолио, следващия път ще сложа скарата с хляба не по средата на фурната, а на долно положение. Нямах подходяща тава и втория път го втасах направо върху един намаслен лист фолио, посипан с малко брашно и галета, който застлах върху скарата в студената фурна докато наистина си утрои обема. Когато го видях как се е надигнал, не можех да повярвам на очите си! Само внимателно отстраних месалчето, с което го бях покрил и включих да се пече. Видеоклипчето с инструкциите за оформяне на самунчетата също беше много полезно. Благодаря още веднаж за всички усилия, които сте положила, за да публикувате тази рецепта, както и за компетентните отговори на читателските въпроси! Чудесен хляб! Дали не мога някой ден да направя два големи самуна като удвоя или дори утроя дозата? Може би ще трябва да се пече по-дълго и на различна температура? Не знам, но мисля да опитам... Наскоро купих една голяма торба с избелено брашно, което е с високо съдържание на глутен и направо ме сърбят ръцете. Имам и жива мая на калъп, но понеже писахте, че видът на маята не е от голямо значение, използвах гранулирана. Също така, понеже исках добре да се омеси, след като го замесих, за всеки случай го завъртях в машинката за хляб на два цикъла само за месене. (Не исках да втасва в машинката, защото за по-бързо тя загрява тестото, а както споменавате, по-добър хляб става когато тестото не втасва на топло, а за по-дълго време. Тук например се продава един добър хляб, който се нарича "миньорски". Втасват го не с мая, а с квасец на хлад за цяло денонощие. Вкусен е, но е съвсем различен от нашия.)
    Поздравления за рецептата! Интересно от къде я имате, ако не е тайна?
    С най-голямо уважение,
    Тони

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Тони!

      Първо, огромно благодаря за хубавите думи и отзиви за моя хляб! Много се радвам, че се е получил добре и най-важното - че сте харесали вкуса му! :)

      Рецептата си е лично моя, до нея стигнах след няколко опита (не знам какъв хляб има в търговската мрежа при вас, но тук положението е трагично, дори и в т.нар. хубави пекарни, които определно се стараят повече, но им се получава само донякъде и човек просто е принуден да намери някакво решение).

      Разбира се, че може да увеличите дозата, но по-големият хляб втасва по-дълго и се пече повече време. След като познавате добре фурната си, бихте могли да го изпечете без проблем - този фактор наистина е много важен и не бива да се пренебрегва, а доста хора го правят и после се чудят защо не им се получава.

      За маята не знам какво да ви кажа... баба ми навремето използваше само жива мая - дори не знам дали е имало суха по онова време, не помня. Но за мен лично това дали е суха или прясна няма абсолютно никакво значение - резултата е идентичен с две малки разлики - сухата мая пести време, а прясната дава един много лек, едва доловим дъх на печивото. Аз използвам само суха мая, открила съм моята "марка", ако мога така да се изразя и нямам абсолютно никакви забележки, много съм доволна всеки път, без значение какво точно пека. Но ако предпочитате прясна мая, не виждам причина да не направите хляба с нея, това е въпрос на лична преценка.

      И само още нещо да кажа :) Аз също имам машина за месене на хляб и има нещо, което в началото много ме озадачаваше - едни и същи продукти, в едно и също съотношение, едните пуснати в машината, другите замесени на ръка... двата хляба имат съвсем, ама съвсем различен вкус! Не забравяйте, че когато месите на ръка, влагате в тестото още две допълнителни съставки - топлината на ръцете (машината също загрява тестото, но не е същото) и емоцията, с която месите (която при машината абсолютно липсва) :) В тази връзка - никога не месете тесто за хляб, когато сте ядосан, защото ще имате грозноват и не толкова вкусен хляб ;)

      Благодаря още веднъж, че сте се доверили на моята рецепта! Насреща съм, ако имате още някакви въпроси и ще се радвам, ако някой ден ми изпратите снимка на вашия хляб :)
      Слънчев поздрав от България,
      Мария

      Изтриване
  55. Честита пролет!
    Благодря за съветите. Ще Ви пиша по-късно. Имам проблеми с компютъра.

    ОтговорИзтриване
  56. Здравей,Мария!Бих искал да ти кажа едно голямо благодаря!Превъзходен хляб!Припомни ми близкото минало,когато хляба беше истински!Днес пробвах рецептата и стана възхитително!Още веднъж благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, и аз много благодаря за хубавите думи!

      Винаги е голямо щастие за мен да прочета, че сте направили хляб по моя рецепта!! Този наистина е като от едно време, ще се радвам да опитате и от другите видове - няма да сбъркате!

      Ами - да ви е сладко у дома! :) Прекрасен петък пожелавам!

      Изтриване
  57. аз използвам жива мая /кубче от 42 гр- юва или виво /.Колко мая трябва да взема - 1/2 или 1/3 при Вашата рецепта?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, много се извинявам, едва сега видях коментара! :(
      Аз използвам предимно суха мая.Едно пакетче от 7 г. се равнява на половин кубче прясна мая от около 40 г. Може да замените без никакъв проблем.

      Изтриване
  58. Здравейте Мария,

    Много сполучлива рецепта и много сполучлив резултат, адмирации за което.

    имам едно предложение:

    Що не опитате същата рецепта само че този път със закваска и ако имате възможност същия хляб го опечете върху камък...

    поздрави от Анкара

    Ердинч

    ОтговорИзтриване
  59. и едно друго предложение:

    половината от брашното го замести със пълнозърнесто

    ердинч

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Ердинч!

      Много се радвам, че рецептата ми е достигнала чак до Анкара! :)

      Правила съм този хляб и със закваска, но на камък няма как да го изпека. Знам, че има специални плочи за фурна, но аз не разполагам с такава, за съжаление. Може би някой ден ще имам възможността да изпека такъв хляб директно в някоя пещ, човек никога не знае :) А относно брашното - не харесвам много пълнозърнестото брашно на вкус, затова и не го използвам. Всъщност, не съм фен на никакви т.нар. здравословни алтернативи на бялото брашно, дори поставям под съмнение това приписвано им качество. Освен бяло брашно, използвам само черно и царевично, и това е :) Който желае, разбира се, може да се опита да си направи хляба по свой вкус, само че тогава пропорциите на продуктите в рецептата ще са различни.

      Поздрави и от мен, от София :)
      Мария

      Изтриване
  60. Здравейте! Благодаря за рецептата и за клипа. Начина на загъване е от съществено значение.Приготвих двойна доза, разделих на два хляба. Първия не дочакаха да изстине.Обичам да меся, мерките са на око, като спазих основните пропорции-останалото е усет!Бъдете здрави!

    ОтговорИзтриване
  61. У Р А А А.Ядем хубав домашен ХЛЯБ като на МАМА.БЛАГОДАРЯ ТИ МАРИЯ за рецептата

    ОтговорИзтриване
  62. Днес изпробвах рецептата. Не можем да се спрем да го ядем. Страшно вкусен и с хрупкава коричка. Страхотен! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  63. Хляб като слънце стана

    ОтговорИзтриване
  64. Здравей-поздравления за мудесната статия за печене на хляб! Моля те да ми кажеш колко време трябва да се меси тестото приблизително и колко време втасват хлебчетата втория път? Добре ми се получиха (като за новак в месенето) , но се спукаха малко при печенето-някакви съвети за това?

    ОтговорИзтриване
  65. Много ви благодаря за хубавите отзиви, мили хора!

    Тестото се меси, докато стане горе-долу с гладка повърхност, да не стои на кратерчета и накъсано, да стане хомогенно. При мен се получава много бързо, ама аз съм вече ветеран. :) Втория път хлебчетата втасват някъде до утрояване на първоначалния размер. След това се пекат. Понякога се спукват, ако са превтасали.

    ОтговорИзтриване
  66. Днес за пръв път го направих. Получи се невероятен хляб . Изяде се на мига. От момента на замесването до изпекан хляб - точно два часа. Благодарности за прекрасната и лесна рецепта.

    ОтговорИзтриване
  67. Здравейте! Реших и аз да направя от вашия вкусен хляб. Имам само един въпрос. В рецептата сте написали, че на 600 гр. брашно се слага между 370-390 мл.вода. В коментарите обаче прочетох, че съотношението трябва да е 1:2, т.е на 600 гр.брашно около 300 мл.вода. Или аз нещо не разбирам правилно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Два пъти направих хляб по тази ваша рецепта. Първият път тестото ми беше гладко и еластично. При втасването обаче хлебчетата не се развиха на горе, а се сплеснаха. Реших, че се е получило така защото съм сложила повече вода. Вторият път сложих по-малко вода, но тогава пък тестото не беше изобщо еластично и дори се накъсваше. Резултатът беше, че хлебчетата едвам удвоиха обема си при втасване, отгоре повърхността им беше нацепена и изобщо не проминеха даже цвета си при печене. Определено нещо не правя както трябва.

      Изтриване
  68. Здравейте!

    Не знам дали горния коментар пак е Ваш, но ще отговоря и на двата въпроса тук:

    1. Съотношението брашно:вода трябва да бъде НАЙ-МАЛКО 2:1, това е абсолютния минимум. Оттам-нататък, колкото повече вода се слага, толкова по-еластично и меко става тестото, с толкова по-хрупкава коричка и мека и шуплеста вътрешност. Има теста, които са дори с 90% вода, но те се водят съвсем друга категория и при работа с тях се искат доста умения. Може да погледнете процеса на приготвяне на чабата и ще видите за какво говоря. А това колко точно вода да се добави към брашното във всеки конкретен случай за този конкретен хляб, зависи от качествата на самото брашно. Някои поемат повече, други по-малко, просто трябва да се следи какво тесто се получава. Трябва да се меси лесно, да е меко, но не прекалено, да не лепне по ръцете, след 5 минутки месене да стане гладко и красиво.

    2. За сплескването при втасване доста често и околната температура оказва влияние. Ако е прекалено топло в стаята, хлябът буквално се разлива в тавата, в която е сложен да втаства втори път. Затова за предпочитане е да се остави да втасва по-бавно на стайна Т, отколкото бързо на 35-40 градуса във фурната примерно.

    ОтговорИзтриване
  69. Благодаря за отговора. Днес ще направя трети опит :)

    ОтговорИзтриване
  70. Страхотен е! Тъкмо го направих, върнах се в детските си години когато вземахме
    Хляб от фурната на село и докато се приберем почти свършваше

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! :) Така е - едно време хлябът се правеше само с тези основни съставки, затова вкусът е същият. Без Е-та, оцветители, "подобрители" и консерванти. :)

      Изтриване
  71. Много съм доволна от рецептата и съветите.Ако четеш внимателно и изпълняваш,става страхотен хляб.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се много, благодаря за обратната връзка!

      Изтриване
  72. Здравейте! Благодаря за стахотната рецепта! Аз не съм голям кулинар, но реших да пробвам и се получи страхотно хлебче! (Направих едно с половината продукти)
    Исках да ви попитам дали с пълнозърнесто брашноще стане? Пробвали ли сте? И има ли нещо специално, когато брашното е пълнозърнест!
    Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, разбира се, че ще стане! Разликата ще бъде само в количеството вода (съотношението брашно:вода ще бъде различно) и степента на бухване - пълнозърнестите хлябове не стават толкова пухкави като белите.

      Изтриване
  73. Много сполучлив метод, получиха се страхотни хлебчета. Единственото,което промених е, че намазах горещия хляб с масло и коричката омекна (заради децата)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И с масло е чудесен!
      Благодаря за доверието, да ви е сладко! :)

      Изтриване
  74. Здравейте , току що замесих хлебчето;) Имам питане относно мазнината - никъде не видях да се слага олио . Мажете ли преди печене тавата или не?
    Ще споделя как се е получил после ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В последствие видях , че се намазнява хартията върху,която се пече.
      Стана хубаво хлебче. ;-))

      Изтриване
  75. Благодаря, Мария! Страхотен хляб се получи! Ще следвам съветите. :) Желая здраве! :)

    ОтговорИзтриване
  76. Sgeats is like a yummy adventure for your taste buds! It's a mix of different flavors from all over the world, just like how Singapore is home to people from many countries. One must-try is Hainanese chicken rice, Singapore's super famous dish. Imagine soft, juicy chicken served with fluffy rice that smells amazing, all dipped in a spicy chili sauce. It's so good, it's like a hug in a bowl! See more: http://sgeats.org/

    ОтговорИзтриване
  77. Здравейте, благодаря за хубавата рецепта! Оставям този коментар не защото съм направил вкусното хлебче по вашата прекрасна рецепта, а защото ми стана мило и драго да видя, че някой се е сетил за онази душичка хлебче от нашето детство. Обещавам да направя и вашата версия, която почти не се различава от тази на покойната ми баба, светъл и път. Бъдете здрави и щастливи, Вие и вашите близки хора! В допълнение ще кажа, че единствената разлика между моя и вашия Хляб е замяната на водата с мляко - в случая домашно козе, защото имах късмет да намеря качествено и ми се струва по-хранително за малкото ми момиченце.
    Сърдечни поздрави от татко Ники и малка Яна !

    ОтговорИзтриване