вторник, 4 октомври 2011 г.

Един много шоколадов сладкиш

Щом орехът под моя балкон започне да пропуква зелените обвивки на своите плодове, значи есента е дошла. А есента е повод да се поглезим с нещо шоколадово без много много угризения - шоколадът лекува депресията, а тя през есента има склонността да се появява като неканен гост, поне при мен, защото този сезон не ми е от най-любимите. Навява ми мисли за предстоящ студ, а аз не обичам да ми е студено :)


Този чудесен шоколадов сладкиш ще ви отърве от всяка мрачна мисъл, дръзнала да мине през главата ви. Пък навън нека си вее :)

Шоколадов сладкиш
по идея от сп. Cuisine Actuelle


Необходими продукти:

4 яйца
180 г. захар
125 г. брашно
200 г. заквасена сметана
200 г. шоколад (при мен натурален, но може да сложите всякакъв)
1 ч. л. бакпулвер

за заливката:
50 г. шоколад
10-15 г. масло
50 мл. прясно мляко

Приготвяне:

Фурната се загрява на 180 градуса.

Шоколадът се начупва на парченца и се разтопява на водна баня. Яйцата и захарта се разбиват добре, прибавя се сметаната и отново се разбива. След като сместа се хомогенизира се добавят пресятото брашно с бакпулвера и накрая разтопения шоколад. Получава се хубава шоколадова лъскава смес, която се изсипва във формичка, обвита отвътре с хартия за печене и се пече на средна скара за около половин час. Когато се извади от фурната не се освобождава веднага от формата, а се изчаква да поизстине.

Заливката се приготвя като шоколадът се разтопява на водна баня, прибавя се масълцето, после млякото (предварително затоплено) и се разбърква до хомогенност. Изчаква се малко да изстине и да се посгъсти и се излива върху сладкишът.

Прекрасен е! След едно такова парченце есента не изглежда чак толкова лоша...

24 коментара:

  1. Марийче, усетих веднага, че при теб "става" нещо шоколадово.:-))) Не може шокохолик като мен да пропусне този пост. Невероятно изглежда сладкиша ти: текстурата му се е получила чудесно!!:-))) Много си приличаме по предпочитания сезон - аз също не обичам зимата, обичам си лятото (нали тогава съм и родена).:-)))
    Постът ти е прекрасен!!!! Благодаря ти за тройното удоволствие: увлекателен разказ, страхотен сладкиш и невероятни снимки!
    Прегръдки, мила и хубава вечер!:-)))

    ОтговорИзтриване
  2. Мария,целия увод все едно,че аз съм го писала.Абсолютно споделям същите усещания за есента и зимата.
    Надявам се лошото да е вече зад гърба ти,а десерта да ти е помогнал на душевния баланс!Страхотен и много сочен е!

    Хубава вечер пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  3. Ей,лошотийке,неможе така!
    Всички сезони имат свойта красота и ухание!
    Зимата ще ми дойдеш на гости да се попързаляме,да направим един снежен човек,да се намръзнем хубаво!
    Пък да му седнем край камината на чаша червено винце,свинско с кисело зеле и някой калоричен сладкиш...ммммм:)
    Надявам се,че успях да те разсмея малко!
    Сладкиша ти е страхотен!Чак ми идва,да си взема кафето и право при теб:)
    Прегръщам те:*)

    ОтговорИзтриване
  4. Марийче,случайно попадам в блога ти съм възхитена от нещата които твориш-поздравления!Набелязах си някои нешша които нито съм яла, нито съм правила-чабата и пататника.
    Точно сега багрите на есента са прекрасни,докато не започне да вали и да е студено.Студеното и дъждовно време е за пред камината,както казва Катето.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. E, браво :)), успя да ми напълниш устата, сега преглъщам доста учестено!
    Страхотно изглежда!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Ммм... една от половинките на парченцето от последната снимка е за мен.
    Така апетииииииитно се стича заливката върху пухкавия блат...
    Обещано, нали?

    ОтговорИзтриване
  7. Мария,
    толкова хубаво си описала есента, че да се чуди човек как не ти хареса като сезон:)
    Тя е толкова шарена, леко променлива като всяка жена и все още е щедра към нас за разлика от зимата!
    И като гледам моето коте как похапва,за да трупа запаси за зимата, напълно разбирам твоя избор!
    Шоколадовоооооо!
    Какво повече от това!
    И сочен!!!!
    Поздрави и хубаво настроение!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотен е! Веднага ми мина депресията:)

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви за хубавите коментари, момичета, стоплихте ме! Благодаря @}-}--

    Моничка, ами как няма да усетиш, като тук сме се събрали все отбор шокоманиаци :) Толкова хубави неща си написала, благодаря ти от сърце за всички комплименти! И, знаеш ли, аз съм родена през зимата, но какво да направя - лято ми е на сърцето, то не пита :))
    И от мен прегръдки и най-хубави пожелания!

    Еликсир, душевният ми баланс се възвърна още на щанда с шоколадовите изделия в магазина :D Благодаря ти за пожеланията, и аз се надявам всичко все пак да има хубав край!
    Прекрасна вечер и най-сърдечни поздрави от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Ей, Кате!! Очаквах нещо такова от теб! ;) Винце, каминка и снежни човеци, мммм, звучи страхотно! Всъщност не в самия сезон е проблема - просто не обичам да ми е студено :)) И добре, че някой добър човек е измислил всички тези хубави неща, за да минават по-весело тегавите зимни дни.
    И аз те прегръщам и ти благодаря за всичко! И не се чуди, ами заповядай следващия път с кафето, да покажем на прасенцата как се прави талия ;)

    Живе, привет и благодаря много за хубавите думи! И чабата хлебчетата, и пататника са много вкусни, няма нормален човек, който би им устоял! :)
    Желая ти приятна вечер и до скоро! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Федора, сега виждаш ли на мен какво ми е всеки път като въздишам по твоите творения :) Благодаря ти от сърце!

    Вещичке, как така само половинката, ужас!! Другото парченце ще се разсърди, я по добре си придърпай цялата чинийка ;)) Ще ти я запазя :)

    ОтговорИзтриване
  12. Дани, аз може да не й се радвам много на есента, но май тя ме харесва, защото вече е октомври, а все още времето е толкова топло и приятно :) Ако задържи студа по-далеч от мен, със сигурност ще я заобичам и аз! :)
    Благодаря и много хубава вечер ти пожелавам!

    Траянче, на депресията просто й е спукана работата :) Лично гарантирам за това! :)

    Пожелавам ви лека нощ, приятели, и един още по-прекрасен ден утре! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Хей Марийче къде се изгуби?
    Радвам се, че отново си тук и ни представяш поредното изкушение, на всичкото отгоре толкова шоколадово:)
    Права си с толкова шоколад място за депресия няма:)

    Прегръдки и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  14. Привет, Леви, радвам се и аз да те видя! :)
    Ами къде се губя... хубавото лято си замина, а зимата дойде и донесе цял списък с неща за вършене :)
    Радвам се, че ти допада сладкишчето, наистина шоколадът е голяма работа! ;)
    Много целувки от мен и ти пожелавам хубаво настроение въпреки лошото време! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Марийче, пак съм аз, отдавна не съм те "виждала"э при мен, а там те чакат две награди. :-)) Заповядай, когато ти е удобно.
    Прегръдки и хубави есенни дни!:-))

    ОтговорИзтриване
  16. МАРИЯ, БЛОГА ТИ Е СТРАХОТЕН!Много хубави неща видях в него заитригувана съм от много твои рецепти.
    Имам награди за теб намини да си ги вземеш.
    Хубава и спокойна нощ.

    ОтговорИзтриване
  17. Благодаря ви от сърце, момичета, за хубавите думи и за милия жест, много ме развълнувахте за пореден път!

    Мила Мони, за съжаление тези дни ми се наложи изцяло да пренебрегна блог-пространството заради едно неприятно размотване по здравни заведения :(
    Слава Богу, вече всичко е наред, и се надявам и занапред да бъде така, защото наистина е много гадно :(
    С удоволствие ще намина да наваксам пропуснатото, кой знае какви вкусотийки си сътворила в мое отсъствие!
    И аз те прегръщам!

    Зиче, толкова ме зарадваха думите ти! Удоволствие е за мен да те посрещна и ми е изключително приятно да гостувам в твоята кухня! А като почнем от Родопите и стигнем до Пловдив - май имаме и някои общи неща ;)
    Благодаря ти много за хубавите награди, веднага ще дойда да си ги получа!

    Пожелавам ви уютна и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. Мда, определено с шоколад есента е по-поносима :Р

    ОтговорИзтриване
  19. Есен и шоколад са две от най-любимите ми неща:-)

    ОтговорИзтриване
  20. Напълно споделям казаното за този сезон :) И аз съм топлолюбиво същество.
    А кейка изглежда великолепен, дори само вида му допринася за по-добро настроение!
    Блогът ти много ми харесва, Мария! Ще надничам с удоволствие в твоето виртуално местенце :)
    Поздрав и есенни дни със слънчево настроение!

    ОтговорИзтриване
  21. И на мен, Мъхче! Ама без есен ;)

    Lety, благодаря! (hug) И аз много се радвам, че те открих, удоволствието е взаимно! :)

    Сърдечни поздрави и честит първи сняг! :)

    ОтговорИзтриване
  22. О, за такова шоколадово вълшебство нямам нужда от специален повод или сезон :-) Изглежда невероятно!

    Спорна и усмихната нова седмица!
    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря, Милена!
    Хубава и слънчева седмица и на теб! :)

    ОтговорИзтриване