неделя, 15 януари 2012 г.

Картофена тарта със сирене



Приготвянето й не изисква никакви специфични продукти, защото абсолютно всичко, което ви е необходимо, ще откриете във всеки хладилник. Това е само идея, вие може да разнообразите ястието, като вмъкнете каквото ви хрумне- различни колбаси, маслинки, кашкавал и други зеленчуци.

Картофена тарта със сирене


Необходими продукти:

за картофеното тесто:

3-4 средно големи картофа
1 яйце
1-2 с. л. зехтин
брашно, колкото поеме за меко тесто (около 5-7 пълни с. л.)
сол на вкус

за плънката:

сирене (при мен фета)
праз лук
няколко с. л. накълцани консервирани домати или доматено пюре
чубрица или друго по ваше желание -  босилек, риган и т.н.
черен пипер на вкус

пресен магданоз за поръсване

Приготвяне:

Картофките се измиват и се сваряват заедно с обелките, след което още леко топли се обелват и се намачкват на пюре. Към тях се прибавят яйцето и зехтинът, посолява се на вкус, разбърква се и към тази смес се прибавя малко по малко брашното. Трябва да се омеси меко, но не лепнещо по ръцете тесто.

Сиренето се натрошава с вилица в купичка; към него се прибавят доматите, ситно нарязан праз лук, подправките и черния пипер, всичко се разбърква добре и плънката е готова. Както споменах по-горе, може да сложите още неща за разкош, но и така си е много, много вкусно.

Дъното и стените на формата, в която ще се пече тартата, се покриват с хартия за печене. От тестото се отделя една малка част за декорация, а другата част се разстила по дъното на тавичката, като се прави и страничен борд. Отгоре се изсипва плънката и се разпределя равномерно навсякъде. По желание може да капнете много мъничко зехтин отгоре. Останалата част от тестото се разточва (ако е необходимо, добавете още мъничко брашно, колкото да не лепне) и от него се изрязват лентички, с които се украсява отгоре.


Пече се в предварително загрята на 200-220 градуса фурна до апетитно зачервяване на картофеното тесто. Тартата се сервира топличка (не гореща), нарязана на парчета и поръсена със ситно накълцан магданоз.


35 коментара:

  1. Мария,
    много слънчева ми изглежда тартата :)
    Чудесна и вкусна комбинация!
    И аз чакам зимата да си отиде с нетърпение
    и да се усмихне слънцето!
    Прегръдки и слънчева в душата нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасна е, просто чудесна! Толкова красива визия!!! Абсолютно отразява слънчевото ти настроение! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасно предложение, Марийче! Много апетитна е станала:)
      Хубава седмица!

      Изтриване
  3. Леле Мимееее, това е уникално!
    Точно по моя вкус!
    Много хубави снимки са станали!
    Целувам те*)♥

    ОтговорИзтриване
  4. Марийче, зимата и на мен не е любим сезон, даже никак. Но съм изпълнена с оптимизъм и позитивизъм за добро, за ново начало, за слънце и радост не само като климатични понятия, но и в душите ни.
    Твоето прекрасно слънчево и изключително апетитно и вкусно изглеждащо предложение ме накара да се усмихна широко, за да мога истински да му се порадвам. Изключително красивите и светли снимки само подсилват това впечатление.:-))) Допада ми много и със сигурност е било неимоверно вкусно.
    Много целувки и прегръдки от мен с пожелания за едно много позитивна, усмихната и успешна седмица, Марийче!:-)))
    Уютна вечер и още по-хубаво утре!:-))

    ОтговорИзтриване
  5. Марийче,толкова вкусно запечена е тартата ,че в първият момент си помислих че и тесто има.Много ми харесва.
    Аз също съм си насадила цветенца-фрезии ,та чакам да ми цъфнат и да допринесат за настроението .
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря, Дани! С много слънчево настроение я правих, затова е толкова слънчева и тя! :)
    Направо ми писна от това калпаво време, но страшното мина, денят расте, а с него и положителните мисли и вече никаква зима не може да ме събори :))
    И от мен прегръдки и нека наистина е слънчева седмицата и за теб! :)

    Candy, толкова ме зарадваха думите ти- благодаря ти от сърце!
    Прегръдки и от мен! :)

    Благодаря, Траянче, наистина стана много вкусна!
    Хубава и успешна седмица! :)

    Кате, толкова се радвам, че ти харесва! Благодаря ти много!
    Много целувки и от мен и бързо оздравяване! :*

    Мони, не самата зима е причината, тя просто е фактор. Да, в планините при пухкавия сняг и красивите заскрежени борчета е чудесно, но кишата, леда и тегавата обстановка в града, които създава, няма как да не се отразят на емоционален човек като мен. Ама няма да се даваме, нали? :) Много ти благодаря, тартата наистина звучеше много лятно на фона на всички тежки неща, които се изядоха по празниците :)
    И от мен много целувки и нека чакаме пролетта с усмивка и настроение! :)

    Живе, то всъщност си има тесто, само че картофено. Благодаря ти от сърце, радвам се, че ти допада!
    Дано по-скоро цъфнат тези цветенца - и аз ги чакам с нетърпение! :)
    Хубава и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Тази тарта изглежда невероятно!Никога не съм правила ,но задължително ще пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  8. Ей, Марийче, ако покълващите стръкчета имат такова вълщебно действие върху теб, не ги махай цяла година от перваза;-)
    Щегувам се!
    Обаче добре са ти подействали- тази тарта изглежда много , ама много добре!

    ОтговорИзтриване
  9. Много благодаря, Нели! Опитай, сигурна съм, че ще ти хареса!

    Мъхче, не ги махам :) Аз целогодишно си садя по нещо, много обичам цветенца и разни вкусни домашно отгледани треволяци :) Наистина ми действат вълшебно!
    Благодаря ти от сърце!

    ОтговорИзтриване
  10. Тартата ще я приготвя тази седмица и ще се отзова по-късно с резултата - изключително вкусно си я снимала :-)!
    Това същото, с коледната декорация, се случи и с мен, буквално исках да я разкарам още на първи януари и едва дочаках до шести, за да освободя място за всичките си любими вещи. Чудесно е, че вече и ти си омагьосана от пролетно настроение :-)!
    А на ужасяващите хора, които не разбират мистичното значение на думите 'добър ден', винаги можеш да им покажеш едни остри зъби или да погледнеш от високо с нехайно безразличие :-).
    Хубава нова седмица ти пожелавам, Мари!

    ОтговорИзтриване
  11. ммммм изглежда страхотно Мария
    идваше ми да грабна виличката и да забода монитора :))
    прегръдки мила и успешна нова седмица

    ОтговорИзтриване
  12. О това изглежда страшно вкусно!Непременно трябва да се пробва.
    Слънчево настроение през новата седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Мария, това е разкош, и снимките са страхотни. Копвам си рецептата и задължително ще я пробвам.
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Марийче, чудесна тарта се е получила!Много ми допадна начина, по който си я оформила! Това ще е вечерята ни :)Благодаря ти за рецептата!


    Прегръдки и слънчево настроение:)

    ОтговорИзтриване
  15. Лелеееееее.....колко апетит лъха от снимките ти, Миме! Страхотно си направила тази картофена тарта! Декорирала си я вълшебно,а и....като видях отрязаното парче,....започнах да преглъщам толкова бързо , че не мога да спра....Мноооооого вкусно с това сиренце!!!! Наядох се виртуално , за което благодаря ти!
    Желая ти много щастие и любов през цялата седмица и...те прегръщам сърдечно!

    ОтговорИзтриване
  16. Ммммм,много,много вкусно и красиво оформено и поднесено!
    Браво,Мария,личи си,че те е споходило настроение за кулинарно творчество!

    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  17. Марийче, както по отношение на сладките неща там фаворит ми е шоколада, така от солените ястия - това са картофите! Не случайно мъжът ми е от Самоков :) Тази тарта веднага влиза в списъкът ми за опитване! Много благодаря за рецептата! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  18. Толкова се увлякох по твоята тарта, че забравих да те поканя при мен да си вземеш едни награди :)

    ОтговорИзтриване
  19. Дени, много ме зарадваха думите ти - благодаря ти! Надявам се вкусното впечатление от снимките да се затвърди, след като я опиташ! :)
    Защо така се случи с коледното настроение тази година за мен е пълна мистерия, но искрено се надявам това да не се повтаря повече - пожелавам го и на теб!
    Много прегръдки и чудесен ден ти пожелавам! :)

    Благодаря много, Миме! Прегръдки и от мен!

    Дианче, благодаря! Определено имам нужда от много, много слънце - то е храна за душата ми! :)
    Весела и слънчева седмица пожелавам и на теб!

    Ели, толкова се радвам, че ти харесва - благодаря ти! Много ще се радвам, ако я опитате! Междудругото от няколко дни имам проблем с отварянето на отделните публикации в твоя блог (и още няколко) - не знам защо, но преди няколко месеца се беше случило така и с блога на Дани :( Надявам се скоро да се оправи това, защото публикациите прочитам, но когато искам да напиша нещо, изведнъж всичко изчезва и става мазало... Все пак поне тук мога да те поздравя за статията - беше ми интересно да я прочета и ти пожелавам още много медийни изяви и вкусни рецепти! :)

    Благодаря ти, Леви! Надявам се да ви е било вкусно!
    Сърдечни поздрави и прегръдки от мен! :)

    Албенче, караш ме да се изчервявам.. Благодаря ти, мила, за хубавите думи, много се радвам, че ти харесват снимките!
    Прегръдки и много, много щастие пожелавам и на теб! :)

    Благодаря, Роси! Радвам се, че това настроение се върна, защото ми омръзна да не ми се готви :))
    Целувки и чудесен вторник!

    Габи, и аз съм така, страшно обичам картофки, сготвени под всякаква форма! А те толкова си вървят със сиренце, че просто няма начин да не ти допадне тартата :)
    Благодаря сърдечно за наградите - още днес при първа възможност ще ти дойда на гости! :)

    Благодаря на всички ви, толкова хубави неща прочетох, усмихнахте ми деня! :)Много се надявам проблема с писането на коментари в някои блогове да бъде разрешен скоро, а междувременно ви пожелавам чудесна, слънчева и усмихната седмица (не обръщайте внимание на времето - то още се дърпа, ама няма къде да ходи - пролетта идва! ;))

    ОтговорИзтриване
  20. И мен ме усмихна,Мария -
    много красиво, елегантно и вкусно!
    Обичам картофи и такива комбинации,
    благодаря за чудесната рецепта, по мой вкус е!
    Сърдечни поздрави, хубаво настроение и много усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  21. Диана, одобрението ти много ме радва и много ме поощрява, благодаря ти от сърце!
    Желая ти още много усмивки и весели зимни дни! :)
    Сърдечни поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване
  22. Много красиво изглежда, Мария, и звучи вкусно!Снимките са се получили също много добре!Искам да опитам, до сега не съм правила такава тарта.Тези продукти за какъв размер тавичка са?

    ОтговорИзтриване
  23. Мари, много ни хареса тартата! Изключително вкусна се получи, и няма как да не е с този пълнеж от сирене и доматки. Иначе вместо праз лук, сложих кромид, понеже това имаше и наръсих с мащерка и риган. Благодаря ти за рецептата и хубава сряда от мен!

    ОтговорИзтриване
  24. Соня, тази тавичка е за две порции, но въпреки по-дебелия пласт тесто, който сложих на дъното, ми остана малко. Ако го приготвиш с една идея по-големи картофки и съответно още малко брашно, ще може да изпечеш тартата в каквато тавичка искаш. Умишлено не съм дала точни пропорции за плънката - за да може всеки да напасне количеството според това колко му е необходимо. Ще се радвам, ако я пробваш, мисля, че ще ти хареса :)

    Дени, страшно се радвам! Благодаря за хубавите отзиви! С малко розмарин в тестото също става много вкусно, за картофите ми е любима подправка :)
    Слънчева сряда и от мен (тук засега е такава, дано се задържи слънчицето)! :)

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря за бързата реакция Мария, 2 са ми достатъчни:)Ще пробвам непременно и ще пиша:)

    ОтговорИзтриване
  26. Мари, в последния ми пост, почти към края те очаква една награда, която споделям с теб!:-)

    ОтговорИзтриване
  27. Марийче и аз тази година нямам търпение да отмине този сезон, а уж обичам зимата :) Тортата е страхотна, просто фантастична идея, много ще се хареса у дома :) Сърдечни поздрави и прекрасен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  28. Благодаря, Ева, много се радвам, че ти харесва!
    Желая и на теб чудесен ден и хубава седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  29. Да докладвам, че рецептата е изпълнена и се получи много добре!Моят принос към рецептата е добавката на кимион към картофената основа:)Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  30. Много ме зарадва, Соня, благодаря ти, че се довери на рецептата! Кимион не би ми хрумнало да добавя, може би защото не го използвам много, но вкусът определено би бил интересен, някой път ще пробвам и аз!
    Сърдечни поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  31. Ауууу, толкова е апетитна тази тарта, не мога да и устоя!!! Мария, заповядай в при мен за награда - http://magi-bg.blogspot.com/2012/01/blog-post_27.html

    Поздрави, Маги :)

    ОтговорИзтриване
  32. Привет, Маги! :)
    Радвам се, че тартата ти допада и ти благодаря много за жеста!
    Поздрави и от мен и хубава неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  33. Мария, благодаря за чудесната идея. Приготвих тартата, реших да импровизирам с плънката. Хареса ни, ще я приготвя отново някой път - вече с твоята плънка!
    Ето го и моят резултат: http://mousseofcoloursanddreams.blogspot.com/2013/02/blog-post_8.html
    Харесала съм си и други неща при теб, предлагаш много интересни рецепти.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ме зарадва, Гери, да знаеш!
      Твоята тарта е станала великолепна!
      Благодаря ти!

      Изтриване