вторник, 12 април 2016 г.

Пролетно зелено

Дойде сезона на салатите и рецепта за още един лесен и вкусен дресинг никога не е излишна. Това е и акцентът в днешния ми пост, не толкова самата салата. Тя си е класическа зелена салата, просто е леко "деконструирана", както вече е модерно да се казва и сглобена отново в едно цяло за малко по-различни визия и усещане :) 

Зелена салата с яйчен винегрет


Необходими продукти:
/за 4 малки купички или за една голяма салата/

1 зелена салата
1 малка краставица
3-4 репички

за винегрета:
1 твърдо сварено яйце
1 с. л. пресен лук, ситно нарязан
1 с. л. пресен чесън, ситно нарязан
1 с. л. пресен магданоз, ситно нарязан
4-5 с. л. зехтин
1-2 с. л. лимонов сок
сол и черен пипер на вкус

стръкчета пресен лук за украса

Начин на приготвяне:

В малка купичка смесете ситно нарязаните лук, чесън и магданоз. Добавете зехтина, подправете със сол, черен пипер и прясно изцеден лимонов сок на вкус. Нарежете яйцето на ситно, прибавете го към останалите съставки и разбъркайте внимателно винегрета. 

Измийте, подсушете и накъсайте с пръсти по-крехката средна част на салатата. Нарежете краставицата и репичките на тънки кръгчета. Подредете красиво всичко в малки индивидуални купички или по-голяма чиния. Украсете тук-там с перца пресен лук. Непосредствено преди сервиране нахвърляйте с лъжичка навсякъде от яйчения винегрет.


Направете го предварително и го оставете в хладилника леко да се охлади за още по-свеж вкус.

13 коментара:

  1. Чудесен винегрет, Марѝ :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Свежа пролетна салата! Много обичам такива! Непременно ще я опитам! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Свежо и пролетно! Обожавам тези салати! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз така :) Много обичам салатеното време, жалко че не е целогодишно :)
    Радвам се, че се отбихте, момичета, поздрав слънчев и от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Много свежо предложение, Мария! А винегретът е наистина впечатляваш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Игличе!
      Салатката не е нищо особено, просто съм разместила местата на продуктите за по-интересна визия :) И се получи наистина много вкусен винегрет :)

      Изтриване
  6. Много симпатични купички със салата! И винегрета е много интересен. Прекрасни и усмихнати дни, Миме!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Теди!
      Слънчева пролет желая и на теб! :)

      Изтриване
  7. Аз не съм много по салатите, т.е. не бях. Салатата винаги е била нещо, без което мога и не се сещам, че го няма. Но вече на тези години:) се опитвам да се храня малко по-здравословно, т.е. налага ми се и с удоволствие ще си спретна и в този вариант, много подходящ за Великден!
    Поздрави!
    П.п. Има ли вече тема за новият брой на списанието, Мария??

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Упс, сега видях, че май съм изпуснала:))Здраве да е!

      Изтриване
    2. Привет, Весе, извинявай, че едва сега отговарям, нещо се бях отнесла тези дни...
      За салатите - аз съм от хората, които почти винаги сядат със салата на масата, но не съм от тези, които могат да се нахранят добре само с нея :) За мен тя или предшества истинската храна, или е гарнитура към нея. Хубавото е, че в днешно време има безброй рецепти за салата и човек може да си спретне такава към почти всяко стабилно ястие, че даже и към десерта ;)
      Списанието вече може да следиш на страничката му. Темата за новия брой, който ще излезе през юни, ще обявим скоро.

      Поздрав и прекрасна вечер!

      Изтриване
    3. Хм, страничка...тя сигурно е във Фейсбук?

      Изтриване
    4. Весе, вече си имаме страничка не само във фейсбук. Адресът на сайта е: https://sointofood.com А във фейсбук, нищо че нямаш профил, винаги може да четеш новините около списанието, просто няма да можеш да пишеш коментари.

      Изтриване