четвъртък, 25 август 2011 г.

Фини домашни бишкоти

Вчера реших да пробвам една рецепта за бишкоти, която изглеждаше бърза и лесна и впоследствие наистина се оказа такава. Единственото нещо, което не спазих по предписание, бе да шприцовам бишкотите в нормалния им размер. Направих ги с по-тънък накрайник на поша, защото исках нежни и тънки бисквитки за сладоледа, с който се разхлаждаме в жегите. С голямо удоволствие установих, че на вкус домашните бишкоти са дори още по-добри от купените и са също толкова подходящи за тирамису, шарлота, парфе и т.н.


Признавам - няма да ги докарате съвсем еднакви на вид, ако ви треперят ръцете, докато ги шприцовате, но пък вкусът компенсира всяка по-накъдрена бисквитка. Все пак може много да си улесните живота, ако си разграфите предварително хартията за печене от обратната страна и работите по очертанията.


Рецептата открих в една стара книжка 90-та година - "Сладкарско изкуство". Тя се оказа изключително елементарна, стига да се абстрахирате от безумното количество от 12 яйца за 1 доза бишкоти. Аз използвах само 3 и разпределих всички останали продукти спрямо това количество - на яйце се паднаха по точно 25 грама брашно и 33.33 грама пудра захар. Ще напиша рецептата с тези пропорции, а ако някой реши да се пробва, може да си напасне количеството спрямо необходимия брой яйца.

Фини домашни бишкоти


Необходими продукти*:

3 яйца
75 г. брашно
100 г. пудра захар

допълнително:
пудра захар за поръсване

Приготвяне:

Белтъците и жълтъците се разделят в два отделни сухи съда. Белтъците се разбиват на твърд сняг с половината от захарта, а жълтъците - на пухкав крем с останалата захар. Към този крем постепенно се прибавят разбитите белтъци и пресятото брашно с внимателно разбъркване до получаването на хомогенна гладка смес. Тази смес се пълни в пош и върху хартия за печене се шприцоват бишкотите. За да се получат еднакви, е хубаво да си разграфите хартията с молив от обратната страна. Не ги шприцовайте много нагъсто, защото се надуват леко и може да се залепят една за друга. Може да ги направите прави или с удебелени краища като осморки. След като всички бисквитки са шприцовани, се поръсват обилно с пудра захар. Изчаква се малко, около минутка, и се поръсва втори слой. Пекат се в предварително загрята фурна на 180 градуса до зачервяване и след като се извадят, отново се поръсват с пудра захар и се оставят да изстинат. Много са крехки.


* Основна рецепта за тънки и хрупкави домашни бишкоти

27 коментара:

  1. Марийче, честита да е наградата ти!
    Благодаря ти, че я споделяш и с мен!
    Много ме радват тези виртуални приятелства!:)
    А бишкотките са супер! Все им се каня, но все не стигам до тях, мисля, че след като видях твоите няма да имам мира докато не ги забъркам:)

    Прегръдки и мнооого усмихнат ден:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Марийче, честита ти награда! Благодаря за споделянато и! Радвам се и ценя много нашето приятелство!:-)))
    Бишкотите са станали чудесни! Трябва и аз да направя непременно!
    Когато имаш време, мини през блогчето ми, там те очаква една награда!
    Хубав, усмихнат и вдъхновяващ ден и хубави почивни дни!:-)))

    ОтговорИзтриване
  3. И аз ви благодаря за приятелското отношение и позитивното настроение, с което ме зареждате всеки ден! За мен е удоволствие да споделя тази усмивка с вас!
    А бишкотките, мисля, че наистина ще ви харесат! :)
    Пожелавам ви и аз един прекрасен уикенд с много положителни емоции! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Леле,Марче,ама защо купуваме бишкоти?И рецептата хубава и лесна и бишкотите изглеждат уникални(особено тази-последната разчупената мммммм...)
    Честита награда и благодаря,че я споделяш с мен!
    Искрено се радвам на виртуалното ни приятелство!
    Прегръдки и пожелания за прекрасен и разпускащ уикенд:)

    ОтговорИзтриване
  5. Честита награда и благодаря за споделянето и с мен! Това я прави още по-ценна! А за бишкотите просто нямам думи :) Ясно е, че трябва да се пробват след тези недопуснимо изкусителни снимки :) Хубави и лъчезарни почвни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Мария,радвам се,че с Траяна сме ти донесли частица настроение и удовлетворение с тази наградка!
    Бишкотите са ти станали чудесни!Мен лично изобщо не би ме безпокоило дали са еднакви.Важното е ,че са домашни.И убедена съм,много вусни!

    Поздрави и прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. Момичета, и аз се чувствам щастлива сред вас и безкрайно се радвам, че открих толкова много нови приятели! Oт вас научих много неща и винаги с голямо удоволствие и интерес се отбивам в прекрасните ви кътчета. Благодаря ви!
    Кате, аз бях дотук с бишкотите от магазина :) За моя голяма изненада, наистина страхотно лесна рецепта и невероятен вкус!
    Надявам се вече да сте много по-добре, прегръдки от мен и бързо възстановяване!
    Габи, благодаря, ще се радвам, ако ги опиташ! Освен всичко друго са и страшно бързи за приготвяне.
    Еликсир, и аз съм на това мнение! Няма нищо по-хубаво от една прясно изпечена, ухаеща домашна бисквитка, пък била тя и малко кривичка - точно този неподправен уникален чар пълни душата на човек!

    От мен най-хубави пожелания и един чудесен уикенд! Bisous! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Мария, чудесни бишкоти!Много хубава усмивка си получила, вдъхновяваща:))).
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Мариче, честита награда и благодарности за това, че я споделяш и с мен!

    Най-сърдечни поздрави и много, много усмивки да има винаги около теб!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря, Миме, и от мен пожелания за всичко най-прекрасно! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  11. Никога не съм и помисляла, че може толкова лесно да се направят бишкоти. Използвах ги за тирамису и се получи прекрасно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за добрите отзиви!
      Бишкотите наистина са много лесни и вкусни- радвам се, че са се харесали и на Вас.
      С пожелания за хубаво лято! :)

      Изтриване
  12. И аз не вярвах, че се правят толкова лесно. Но преди да ги направя имам един въпрос - мекички ли са бишкотите или се получават твърди?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Много съжалявам за късния отговор... дано това да не се е оказало причина да не направите бишкотите!
      Бих казала, че са крехки - точно каквито едни бишкоти трябва да бъдат :) Опитайте ги, много са вкусни и се правят за нула време. Много са подходящи за всякакви десерти с бишкоти- от сладоледени до тортени изпълнения. И с кафенце само са чудесни :)

      Изтриване
  13. Отговори
    1. Радвам се, че са се харесали :) Благодаря за коментара!

      Изтриване
  14. predpolagam she ne sa tolkova hubavi shtom nikoy ne gi e probval

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това оставям Вие сам/а да прецените, ако решите да изпробвате рецептата.

      Изтриване
  15. Невероятни,пухкави прекрасни!!!
    Направих за нула време!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, страхотно се радвам, че са Ви харесали!
      Да ми изпратите снимка! :)

      Изтриване
  16. Как смятате дали е удачно да ги приготвя от предния ден, понеже искам да ги използвам за тирамису?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, ама разбира се, няма никакъв проблем.
      Тъкмо ще изпръхнат хубаво и ще се напоят по-добре с кафе :)

      Изтриване
  17. Колко долу горе бишкоти се получават от тази доза? Нужни са ми за бишкотена торта. Благодаря

    ОтговорИзтриване
  18. Колко долу горе бишкоти се получават от тази доза? Нужни са ми за бишкотена торта. Благодаря

    ОтговорИзтриване
  19. Сега ще пробвам със тази рецепта,вместо бишкоти да направя цял блат,не се ли прави на този принцип пандишпанов блат?

    ОтговорИзтриване