неделя, 3 юни 2012 г.

Пита хлебчета

Невероятни, тънки, с хубави въздушни джобчета, които да напълните с нещо любимо в гръцки стил. 


Необходими продукти:

400 г. брашно
2/3 пак. мая (от 7 г.)
1 равна ч. л. сол
1 щипка захар
3 с. л. зехтин
около 200 мл. топла вода

Приготвяне:

Смесете в купа брашното, маята, солта, захарта и разбъркайте. Направете кладенче в брашното, изсипете там зехтинът и с постепенно добавяне на топлата вода замесете средно меко тесто. Покрийте купата с кърпа и оставете да втаса на топло, докато удвои обема си (час, час и половина).

Когато тестото е готово го изсипете върху набрашнен плот, премесете го леко отново и го разделете на 10 равни части. Офоремете всяка на топка, подредете ги, покрийте с кърпа и ги оставете да си починат десетина минутки. Разточете всяка топка тесто на кръг с диаметър 12-15 см. Може да ги изпечете на добре загрят грил тиган, леко намазан със зехтин преди всяка питка, или във фурната. Пекат се за по няколко минутки от всяка страна и по време на печенето се издуват, след което спадат, като тези във фурната се издуват значително повече от другите. Питките на горната снимка са печени във фурната и сами може да видите какви големи джобове с въздух се получават. Питките на следващата снимка са печени на тиган:


Който и метод да изберете, все са вкуснички. Разликата е само в количеството въздух, което ги изпълва. Готовите пити хлебчета се подреждат едно върху друго, като може да ги намажете лекичко със зехтин и се завиват с кърпа, за да се запазят топли и мекички. Може да ги отворите и напълните или да ги сервирате отделно. В случай че ви останат за следващия ден, те стават твърди и чупливи, но тогава просто ги напръскайте с малко вода, сложете ги в топла фурна за 5 мин. и ще имате отново чудесни меки питки. Не ви остава нищо друго, освен да си сглобите една хубава порция вкусно месце, картофки, домати, лук и гръцки млечен сос...


и да си я хапнете на някое хубаво местенце. Весело лято! :)


14 коментара:

  1. Мария, толкова е апетитно и уханно при теб!
    И замириса на море...
    Прегръдка и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Много апетитна Мими и красиво поднесено ,страхотно!
    Прегръдки за хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Мария,хлебчетата са точно по мой вкус,обожавам зехтин и го използвам в пиците и в една содена питка, ..но да не говоря за мен! И..месцето- аз не ям, но приготвям за моите хора ,:-))бях готова да се обзаложа, че е агнешко, може би заради гръцкия сос и узото, което споменаваш.., вярвам, че и със свинското е станало вкусно...Чудесна атмосфера в публикацията ти, замириса ми на море и на почивка.
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Вкусно и сочно! Чудесно меню!Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Мария, страхотно меню! Особено си харесах месцата :)
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Тук пак ухае прекрасно,Мария!
    Обаче у нас как ухаеше този уикенд на твоите хлебчета с маслоооо-просто фантастиш!Направих ги най-после и няма да е само веднъж със сигурност,невероятни са!
    Ще покажа по-нататък.
    Прегръдки и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Любимата ми кухня - гръцката! Каквото и да ми предложат все ще го хапна! А ти си приготвила вкусни хлебчета и изкушаващо сувлаки! Чак ми се прииска да ги грабна и да се пренеса хей-там на последната снимка:) Поздрави и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Дани, Зиче, Бети, Траяна, Мира, Nas, Роси, Candy, благодаря ви много! Ходи ми се вече на море, затова и менюто такова - радвам се, че ви допада!
    Бети, свинко е, защото любителите на агнешко у дома сме единични бройки и честно-казано, не ми се рискува :) Много вкусно се получи! А зехтин за тестени неща много често използвам, ние също много го обичаме.
    Роси, как ме зарадва само - благодаря ти! Прегръдки от сърце!
    Candy, съгласна съм с теб- за гръцката кухня или хубаво или нищо! :)
    Сърдечни поздрави от мен, желая ви това лято да ви отведе на красиви местенца като на последната снимка! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Нправо Се залепих за ай пада! Невероятно вкусни предложения! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. По гръцки-пълно с аромат и вкус;)Ех, чак ми замириса на море, Марийче!
    Хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Мммм вкусноооооо:)


    Прегрдки:)

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотно предложение! И блогът много ми харесва! Поздравления, Мария! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Соня, Мъхче, Леви, Дани, от сърце благодаря!
    Сърдечни поздрави и прегръдки и от мен!

    ОтговорИзтриване