понеделник, 30 юни 2014 г.

Любимите гръцки картофки

Всяка година през летните месеци имам повечко залитания към гръцката кухня, но бях решила да оставя въпросните картофки само със снимка, защото едва ли още има някой, който да не знае как се приготвят. Обаче напоследък ми е толкова лятно и така ми се ходи на море вече, че въобще не ми се готвят някакви засукани неща и основно наблягам на бързо и вкусно хапване от този тип. Затова, докато чакам да ми дойде музата за нещо по-така, пък и за да угодя на ваканционното си настроение, ще напиша все пак моята версия на прословутите картофки, които се научих да приготвям добре от гръцката ми книжка и които се комбинират чудесно с всякакви други такива мезенца и заедно с тях изпиват доста биричка.

Картофи на фурна по гръцки



Необходими продукти:

1 кг. пресни картофи
1 лимон
1 пълна ч. л. сух риган
5-6 с. л. зехтин
едросмляна морска сол на вкус
черен пипер на вкус

Приготвяне:

Тези картофки най-много ми харесват, когато са дребни и цели, но и големи да са пак стават вкусни - просто ги нарежете на четвъртини. В случая съм използвала пресни картофи с еднаква големина, които не знам дали си личи, но съм обелила, понеже вече ципичката им не е толкова тънка и въпреки това хващат прекрасна коричка.

Загрейте фурната на 200 градуса.

Сложете почистените картофки в купа. Посолете ги на вкус, добавете мъничко черен пипер. Стават много хубави, ако ги поръсите с едросмляна морска сол, както съм направила в случая. Прибавете ригана, сока от 1 лимон и няколко супени лъжици зехтин. Разбъркайте картофките, за да се овкусят добре навсякъде и ги изсипете в тавичка така, че всички да бъдат на един ред. Добавете вода, колкото да покрие картофките до половината, не повече. Печете ги, докато водата в тавичката се изпари, картофите останат само на мазнина и добият златист вид. Не ги разбърквайте по време на печенето, а само няколко пъти разтръскайте тавичката. Сервирайте ги веднага, щом са готови, обилно поръсени с пресен магданоз, който им придава още по-свеж вкус.


10 коментара:

  1. Мария, много са апетитни!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Дани!
      Наистина са превъзходни, много ги обичам тези картофки.
      Хубава вечер! :)

      Изтриване
  2. Стахотна вкусотия, няма да я мисля вечерята повече за днес, решението е взето :)
    Усмихнат ден, Мария!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Танче, ще се радвам, ако ви се харесат!
      У нас малко се мръщят на съвсем постни ястия, но картофките са идеални и като гарнитура към нещо по-сериозно :)
      Слънчев ден и от мен!

      Изтриване
  3. Мммм,великолепни са,Мария!Правила съм картофки с лимонова кора и наистина,най-неочаквано за мен,много им подхожда.Пожелавам ти страхотно лято и моренце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, лимон и картофки са си отлична комбинация!
      Благодаря за пожеланията, пожелавам го и на теб, Роси - горещо и весело нека да е! :)
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. Чудесни и апетитни са станали!

    ОтговорИзтриване
  5. Обожавам твоите залитания към средиземноморски залитания. Чудесни летни картофки!

    ОтговорИзтриване
  6. Хаха, мерси, Мъхче! :)
    Занапред все по-често ще залитам натам, заради високото съдържание на холестерол във френската кухня, по която по принцип си залитам. Здраве да е, ще ми простите тези чести прелети :)
    Благодаря и на теб. Траянче!
    Хубава вечер, момичета!

    ОтговорИзтриване
  7. Много са апетитни, Мария! Със сигурност ще ги пробвам :) точно такива ето аз не съм правила :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване