вторник, 14 октомври 2014 г.

Скони с шоколад и кокос

Любимата ми комбинация, този път под формата на скони. Някой пак ще подскача от радост в училище утре, когато отвори кутията си за закуска и ги открие :)



Необходими продукти:

260 г. брашно
4 с. л. захар
80 г. студено масло
1 яйце
1 ч. л. с връх бакпулвер
1/4 ч. л. сол
1 прахче ванилия
около 100 мл. студено прясно мляко
3 с. л. кокосови стърготини
50 г. шоколадови капки или нарязан на дребни парченца шоколад по ваш вкус

Приготвяне:

Брашното, захарта, солта, бакпулвера и прахчето ванилия се смесват в купа и хубаво се разбъркват. Към тях се прибавя студено и нарязано на кубчета масло, което се втрива с пръсти, до получаването на трохи. Добавяме кокосовите стърготини и шоколада, разбъркваме и правим малко кладенче в средата на сместа, в която изсипваме разбитото яйце. Започваме внимателно да разбъркваме с дървена шпатулка, като постепенно прибавяме малко по малко от прясното мляко и захващаме от сухата смес, докато всички продукти се оформят в тесто. За по-лесно и бързо, тестото може да забъркате и направо в кухненски робот.

Тестото се изсипва върху леко набрашнена повърхност и се оформя на топка. Разточва се на диск с дебелина около 2 см., увива се в свежо фолио и се оставя за около 2 часа в хладилника, за да се споят и стегнат хубаво съставките. 

Фурната се загрява на 180-200 градуса (аз ги пека на 200, защото моята фурна е малко по-слаба). Добре охладеният диск се слага върху хартия за печене и с остър нож се разрязва на 8 части направо върху нея. Отделните парчета е хубаво леко да раздалечите едно от друго, тъй като бухват. Всяка част се намазва с мъничко прясно мляко и се поръсва със захар. Сконите се пекат, докато придобият приятен златист цвят. Охлаждат се върху решетка.

8 коментара:

  1. Както съм гладна,Миме,тези дето си ми сервирала няма да ми стигнат...Прекрасни,скони!Поздрави!:)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, ами това остана, Миленче, за снимка след опитване и опаковане :)
      Благодаря ти, радвам се, че ти харесват!
      Желая ти прекрасен ден! :)

      Изтриване
  2. Много апетитни :) Сигурна съм, че и много в кусни :)
    Хубав ден, МАрия!

    ОтговорИзтриване
  3. Превъзходни скони,Мария,ей сега да имаше наблизо да похапна и се засладя следобедно!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз бих им се зарадвала, Мария -
    чудесна идея с кокос, шоколад и маслен вкус...
    Харесах и картофените лодки, благодаря и поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз ще подскоча, ако ги открия в моята кутийка:) Много са вкуснички и примамливи. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Ох, ама и аз бих подскачала, ако някой добър човек ми даде такава кутия за университета. ;) И на мен ми е любима комбинация! А сконите, Мими, са ти се получили не перфектни, а двойно перфектни. Усмивки от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря, мили момичета, за хубавите коментари!
    Мисля, че всеки наистина би се зарадвал на такава закуска, ако обича сладичко. Синът ми сподели, че е почерпил свой приятел от класа със скони и той също много ги е харесал :)
    Усмивки и от мен и много ведро настроение! Прегръдки за всички! :)

    ОтговорИзтриване